دومین دوره ملی فراگیر “مدیریت به‌هنگام باغی پسته کشور” با حضور رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در استان یزد آغاز به‌ کار کرد

دومین دوره ملی فراگیر “مدیریت به‌هنگام باغی پسته کشور” برای ارتقا کارشناسان مروج مسئول پهنه سایت‌های الگویی با حضور معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد، اساتید و محققان پسته کشور و کارشناسان مسوول مروج  پهنه سایت‌های الگویی پسته، روز ششم بهمن ماه سال جاری در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد به مدت شش روز آغاز به‌کار کرد.

در افتتاحیه این دوره آموزشی، دکترمویدی ضمن تشکر از رییس و همکاران مرکز تحقیقات و آموزش کشاوررزی و منابع طبیعی استان یزد به جهت برگزاری این دوره، اظهار داشت: اگر نگاهی به وضعیت کشورهای پیشرفته داشته باشیم، توسعه این کشورها به فناوری و دانش آن‌ها بستگی دارد و این امر باعث اقتدار و پایداری کشورهای توسعه یافته شده است.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به تنگناهایی نظیر آب، خاک و ذخایر طبیعی و مشکلات مختلفی که در کشاورزی کشور وجود دارد، تاکید کرد: راهی جز دانش بنیان شدن کشاورزی کشور نداریم. وی ارکان دانش بنیان شدن را نظام تحقیقات جامع، نظام نوآوری و نظام دانش و اطلاعات ذکر کرد که حرکت به این سمت باعث امنیت غذایی، کاهش فقر و پایداری بالاتر می‌شود. ایشان تصریح کرد: پیوند بین حوزه‌های تحقیقات، آموزش و ترویج با بخش اجرایی باعث توسعه بخش کشاورزی می‌شود.

معاون آموزش و ترویج در پایان با اشاره به 13 استانی که در این کارگاه شرکت کرده‌اند، اتفاق مهم در نظام نوین ترویج را پیوند بدنه تحقیقات به بخش اجرایی ذکر کرد.

گفتنی است، از برنامه ها و مباحث قابل ارائه در این دوره می‌توان تدریس مدیریت به‌هنگام باغی پسته توسط دکتر حسین حکم آبادی، تدریس آفات و بیماری‌ها توسط دکتر مهدی بصیرت، تدریس مدیریت بهینه مصرف آب در باغات پسته توسط دکتر ناصر صداقتی و همچنین برگزاری کارگاه عملی در باغ پسته توسط دکتر حسین حکم آبادی  را برشمرد. در این کارگاه با تقدیم لوح تقدیر از خدمات آقایان دکتر بصیرت و دکتر صداقتی تقدیر بعمل آمد.