جلسه تدوین استاندارد با حضور خانم سربازپور رئیس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان در پژوهشکده پسته

جلسه تدوین استاندارد با حضور خانم سربازپور رئیس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان در موسسه تحقیقات پسته کشور(94/10/21)

جلسه تدوین استاندارد با حضور سرکار خانم سربازپور رئیس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان و همکار محترمشان سرکار خانم کیانفر، جناب اقای دکتر جوانشاه، اعضاء هیت علمی موسسه و همکاران محترم قسمتهای مختلف تحقیقاتی در سالن کنفرانس پژوهشکده پسته تشکیل شد

موسسه استاندارد از اعضاء سازمان بین المللی استاندارد می باشد و لذا در اجرای وظایف خود هم از آخرین پیشرفتهای علمی و فنی و صنعتی جهان استفاده می نماید و هم شرایط کلی و نیازمندیهای خاص کشور را مورد توجه قرار می دهد.

اجرای استانداردهای ملی ایران به نفع تمام مردم و اقتصاد کشور است و باعث افزایش صادرات و فروش داخلی و تأمین ایمنی و بهداشت مصرف کنندگان و صرفه جوئی در وقت و هزینه ها و در نتیجه موجب افزایش درآمد ملی و رفاه عمومی و کاهش قیمتها می شود.

در تهیه و تجدید استانداردها سعی شده است که با توجه به شرایط موجود و نیازهای جامعه حتی المقدور بین این استاندارد و استانداردهای کشورهای صنعتی و پیشرفته هماهنگی ایجاد شود.

برای حفظ همگامی و هماهنگی با پیشرفتهای ملی و جهانی در زمینه صنایع و علوم استانداردهای ایران در مواقع لزوم مورد تجدید نظر قرار خواهند گرفت و هر گونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استاندارد برسد در تجدیدنظر بعدی مورد توجه واقع خواهد شد. بنابراین برای مراجعه به استانداردهای ایران باید همواره از آخرین چاپ و تجدید نظر آنها استفاده کرد و این استاندارد سازی بر منبای تحقیقات نوعی مشارکت در راستای تدوین استانداردسازی پسته است.