بازدید آقای دکتر باغستانی از پژوهشکده کشور

روز چهار شنبه 13/05/95 جناب آقای دکتر باغستانی ریاست محترم سازمان حفظ نباتات کشور به همراه آقایان مهندس ابطالی، طاهری، پورخاتون و اکبرپور در رفسنجان از قسمت های مختلف اجرایی مربوط به گیاهپزشکی شامل کلینیک های گیاهپزشکی طرح های کاربردی کارشناسان ناظر مدیریت جهاد کشاورزی، تعدادی از سم فروشی ها و … بازدید نمودند. در بعد از ظهر ایشان و هئیت همراه در پژوهشکده پسته حضور یافتند تا با نظرات محققین مختلف اگاه و با مسائل مختلف پسته آشنا شوند. یکی از اهداف اصلی ایشان بررسی میزان تاثیرگذاری حشره کش موونتو روی پسیل معمولی در سال جاری و علل نارضایتی مردم از آن بود که آقای مهندس امیری در این خصوص گزارشی را ارائه نمودند. در ادامه نحوء فعالیت شبکه مراقبت و ناظرین گیاهپزشکی در شهرستان رفسنجان توسط کارشناسان تشریح گردید و سپس خلاصه ای از اهمیت و سابقه تحقیقاتی و یافته های تحقیقاتی و روش های مدیریت آفات و بیماری های پسته توسط آقایان مهندس امامی و دکتر مرادی ادائه گردید. با توجه به بعضی نارضایتی ها از تاثیر حشره‌کش مونتو روی آفت پسیل پسته آقای مهندس امامی توضیحاتی در این خصوص ارائه نمود و همچنین آقای دکتر مرادی در خصوص پتانسیل های موجود در پژوهشکده پسته و همکاری های آینده توضیحاتی را ارائه نمود و خواستار همکاری بیشتر سازمان حفظ نباتات با پژوهشکده پسته شد.

در ادامه آقای دکتر باغستانی طی سخنانی برای حاضرین نتایج سفر خود در خصوص بازدید از قسمت های مختلف گیاهپزشکی شهرستان رفسنجان را بیان نمودند و آن را مطلوب ارزیابی کردند. ایشان همچنین از همکاری خوب بین محققین پژوهشکده پسته و کارشناسان بخش اجرا تقدیر و تشکر کردند.

در پایان با پیشنهاد آقای دکتر جوانشاه ریاست پژوهشکده پسته؛ مقرر گردید یک تفاهم نامه همکاری بین پژوهشکده پسته و سازمان حفظ نباتات منعقد گردد که مورد موافقت آقای دکتر باغستانی قرار گرفت.