مركز رشد و فناوري تخصصي پسته

 

مركز رشد و فناوري تخصصي پسته، مستقر در ستاد مركزي پژوهشكده پسته داراي حدود 80 متر مربع فضاي اداري واقع در ستاد و 200 متر مربع فضاي اداري واقع در ايستگاه شماره 2، دو گلخانه 100متر مربعي در ستاد موسسه و 180 متر مربعي واقع در ايستگاه شماره 2 پژوهشكده پسته رفسنجان و اجازه استفاده از سالن كنفرانس و سالن اجتماعات واقع در ستاد پژوهشكده، در سال 88 با اهم اهداف زير شروع به فعاليت نمود:

– تجاري سازي تحقيقات انجام شده در رابطه با پسته
– ارتباط بين تحقيقات پسته و توليد و فرآوري آن
– حمايت از شركت‌هاي متكي بر دانش فني پسته
– كمك به افزايش ثروت در جامعه بر اساس فناوري و تحقيق
– تكميل چرخه تحقيق از موسسات تحقيقاتي و دانشگاه ها تا توليد پسته

اين مركز در سال 88 با تعداد 4 شركت آغاز به فعاليت نمود و در سال 96 اين تعداد به 9 شركت افزايش يافت. قابل ذكر است برخي از شركت‌ها مانند برافزا كشاورز پارس و كيميا كشاورز كرمان پس از طي مراحل پيش رشد در اين مركز به مرحله رشد رسيده و به پارك علم و فناوري استان منتقل گرديدند و در حال حاضر محصولات خود را تجاري سازي كرده و سهم مناسبي در حوزه كارآفريني و توليد ثروت دارند. در حال حاضر تعداد 5 شركت در مرحله پيش رشد و 2 شركت از موارد مستقر، شرکت شاکران سبز حلوا صنعت پارس، با ایده تولید کرم شکلاتهای ترکیبی پسته و سایر مغزهای درختی و شرکت زیست فناوران طلای سبز، با ایده تولید پایه ها و پیوندک های اصلاح شده و بهبود یافته پسته در مرحله رشد مي باشند.

اعتبارات و تسهيلات مالي مورد نياز شركت‌ها پس از تاييد در شوراي مركز رشد پسته از طريق معرفي شركت به مركز رشد استان تامين مي‌گردد.

 

ردیف نام و نام خانوادگی سمت عکس
1 ماریه نادی مسئول مرکز رشد